طلب یاری از فروش مستقیم در رفع بحران هرمی
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
طلب یاری از فروش مستقیم در رفع بحران هرمی
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:57 | بازدید : 405 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

طلب یاری از فروش مستقیم در رفع بحران هرمی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

یکی از مهمترین نکات و شاید مهمترین نکته در رفع بحران هرمی در کشور کمک گرفتن از طرح های سالم فروش مستقیم باشد. فارغ از بحث و جدل ها ، امروزه فروش مستقیم به عنوان یک شیوه مشروع توزیع کالا تقریبا در تمامی کشور ها مورد پذیرش قرار گرفته است . از ژاپن و کره تا برزیل و ونزوئلا و از آفریقا ی جنوبی تا روسیه همگی این شیوه توزیع کالا را پذیرفته اند و قوانینی برای آن تصویب کرده اند .هم اکنون بر اساس آمار و ارقام ارائه شده ، میزان فروشی که از طریق این شیوه صورت میگیرد بیش از 120 میلیارد دلار میباشد و بیش از 70 میلیون نفر در سرتاسر دنیا به صورت پاره وقت و تمام وقت در این حرفه مشغول میباشند .

همانگونه که در مطالب پیشین اشاره شد ، گرایش افراد به سمت فروش مستقیم به علت جذابیت های این تجارت که جزء ماهیت آن نیز میباشد ، اجتناب ناپذیراست .

این حرفه همانگونه که در آمار برخی از کشور ها مشاهده کردیم ، به خصوص از سوی قشر میانی جامعه بسیار مورد استقبال قرار میگیرد .در کشور ما پیش بینی ها نشان میدهد که در صورت فعالیت شرکت های فروش مستقیم، افراد بسیاری به سمت این حرفه روی می آورند. محیط سالم شرکت های مورد تائید ،میتواند آموزشگاهی برای بالا بردن سطح اطلاع عموم در زمینه تفاوت بین شرکت های سالم و ناسالم باشد .همانگونه که پیشتر اشاره شد صرفا برخورد قانونی و تعیین مجازات برای فعالان شرکت های هرمی نمیتواند این فعالیت نا مشروع را ریشه کن نماید و به عنوان مهم ترین مسئله افزایش دانش و توانایی عموم در رابطه با تشخیص سره از ناسره مطرح میباشد .جایگزینی مناسب و قانون مند کردن طرح های سالم به دلیل صورت گرفتن فعالیتشان زیر نظر ارگان های ذی صلاح میتواند کمک های زیر را در رفع بحران هرمی کشور نماید :

·         خصوصیات و ویژگیهای طرح های سالم معیار مقایسه برای تشخیص طرح های ناسالم

·         حضور اکثریت مردم در طرح هایی که مورد تائید دولت می باشد و فعالیت در محیط قانونی

·         مشخص شدن مرز بین شرکت های سالم و ناسالم برای مردم

·         پاسخ به نیاز جامعه برای کسب درآمد از طریق این شیوه و کسب و کار در محیطی قانونمند

·         تشکیل نهادهای غیر دولتی توسط شرکت های سالم نظیر اتحادیه های فروش مستقیم و تلاش آنها برای روشنتر کردن خصوصیات طرح های هرمی

در طول سالیان گذشته تا به امروز شرکت های فروش مستقیم و طرح های سالم تلاش های فراوانی در بالا بردن اطلاعات عموم در مورد تمییز شرکت های سالم از ناسالم با برگزاری کنفرانس و سمینار در سطح جهانی انجام داده اند . همچنین با تشکیل سازمان های غیر دولتی و انجمن های فروش مستقیم تلاش بسیاری در بالا بردن دانش قانون گذاران در مورد این حرفه و شیوه تشخیص شرکت های ناسالم انجام داده اند .

در اینجا به بزرگترین نهادی که توسط شرکت های فروش مستقیم در هر کشور تاسیس میشود و همگی زیر نظر فدراسیون جهانی فروش مستقیم می باشند ، اشاره میکنیم :

انجمن فروش مستقیم (DSA)

DSA  یا انجمن فروش مستقیم در هر کشور توسط شرکت های فروش مستقیم تاسیس میگردد و وظیفه ی آن نظارت بر فعالیت شرکت های عضو آن اتحادیه و برگزاری سمینار های آموزشی در جهت بحث و بررسی انواع طرح های سالم و ناسالم و حفظ اعتبار فروش مستقیم چند سطحی میباشد .

یکی از فعالیت مهم اتحادیه ها در تعامل با سازمان های دولتی در جهت هماهنگی شرکت های عضو با قوانین و مقررات وضع شده می باشد .شرایط عضویت شرکت ها در اتحادیه در اکثر کشور ها پذیرش تمامی "اصول و ارزشهای " سفت و سخت اعلام شده از سوی اتحادیه توسط شرکت ها میباشد . به عنوان مثال اتحادیه فروش مستقیم آمریکا برای عضویت در آوردن یک شرکت به مدت یک سال فعالیت های آن شرکت را تحت نظر میگیرد و بعد از آن اجازه عضویت میدهد .در خلال آن یک سال اتحادیه نحوه ی فعالیت های تجاری شرکت ، طرح های بازاریابی آن ،محصولات شرکت و سایت های تجاریش را دقیقا بررسی میکند .




موضوعات مرتبط: مقالات , ,

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :